Mõned ideed ja mängud teises klassis korrutamise õppimiseks, harjutamiseks. 


1) TAHVLIL VÕIDU ARVUTAMINE
Jaga lapsed kahte/kolme rühma. Rühmad seisavad haneritta. Tahvlile on joonistatud "redel", mida pidi rühm "ronima" hakkab. Redeli tipus on meie klassis au ja kuulsus :).  Tehteid võid klassi ees näidata  või öelda. Raskema taseme jaoks ütlesin vastuse, lapsed pidid korrektse tehte ütlema. Vastata saab see rida, kelle rea esimene (vastaja)  kõige kiiremalt käe tõstab.  Õige vastuse korral liigub nende magnet (või kriidiga märgitud märgike) redelil üles, vale vastuse korral alla.

2) KORRUTAMISMUSTRID
Hoiatan ette, et ühe ja  kahega muster on kõige raskem :)
Kirjutage tehted valitud arvuga ruudulise paberi nurgale (parem on võtta a4 ruuduline alguses). Kirjutage vastused ja liitke kahekohaliste vastuste arvud kokku (12= 1+2).
Näide kolmemustrist:                             Ja pilt paarist mustrist:
3x1=3
3x2=6
3x3=9
3x4= 12 = 3           
3x5= 15 = 6
3x6= 18 = 9
3x7= 21 = 3
3x8= 24 = 6
3x9= 27 = 9
3x10=30 = 3
Seejärel hakkab paberil liikumine toimuma ruutude kaupa, päripäeva. Kui esimene arv on 3, liigun 3 ruutu paremale, teine 6 - liigun 6 ruutu alla, 9- üheksa ruutu vasakule, 3- kolm ruutu üles, 6- kuus ruutu paremale jne.  joonista mustrit seni, kuni algus ja lõpp kokku jooksevad.
Vihje- mustrid jäävad ilusamad, kui iga suunamuutusega vahetada värvi.


3) VEEL KORRUTAMISMUSTREID
Mõnus teha nii paberil, kui lõngakeraga lastega põrandal. Vaibal mängimiseks on vaja lõnga (nööri) ja numbreid 0-9. Kõik nulliga lõppevad vastused liiguvad 0 juurde (nt 20). Neljaga lõppevad vastused (24) nelja juurde jne. Pildil kahega korrutamise muster.
Samast mustrist olemas ka paberalus, kus laps siis pliiatsiga liigub ja jälje jätab. Hea võimalus VEEL korra tabelit korrata.



4) LIHTNE ÜHENDA TÄPID-TEHE PUSLE
(Ilmselt oleks mõistlikum lõigata sirge joonena jupid lahti. Kes tahab ka kaua pusida, siis tühi puzzlealus (klikka pildil).


        




5) OIH! (kodustatud Kaboom!)
Vaja jäätisepulki (või tugevast papist ribasid). Jäätisepulki saab kondiitritarvete e-poodidest (suhkrukunst.ee) ja nüüd juba ka bürootarvetega tegelevatest poodidest (büroomaailm nt).
Kirjuta markeriga pulkadele tehted ja lisaks ka osadele pulkadele sõna OIH!







Aseta pulgad sellisesse topsi, et laps ei näe pulga alumist (tehte või sõnaga) osa. Rühm hakkab kordamööda  pulki tõmbama. Vastama peab väga kiirelt. Eksides läheb pulk topsi tagasi. Kui tõmbad oih'i, paned KÕIK enda pulgad tagasi.
Mängule on hea panna ajapiirang. Siis on aus, kui osa lapsi on jäänud just oma pulkadest ilma ja tahaks neid nt tagasi teenida kuni keegi teine ilma jääb. Aeg on aeg ja arvesse lähevad täpselt need pulgad, mis sul kella "kukkudes" on.
2-5 korrutamise pulkadele lisasin mina 10 oih'i. Kui tundub palju, korjake vähemaks või vastupidi lisage juurde.






6) VEERETA JA VÄRVI Paarismäng.
Märgi ruudulisel paberil soovitud mängupind (või anna kätte väiksemaks lõigatud ruuduline paber).
Mängijad veeretavad korraga kahte täringut (minul on õnn omada selliseid, kus ühe täringu sees on teine). Korrutavad saadud arvud kiirelt ja vastavad kiirelt. Õige vastuse korral võib laps märkida (vastava ruuduarvu ääred või värvida vastava arvu ruute) enda värviga mängualusel saadud vastuse jagu ruute. Juhtisin laste tähelepanu ka sellele, et 2x3 ei värvi kuus ruutu järjest, vaid kahe ruudu kõrguselt kolm ruutu. Vale vastuse puhul ei värvita ruute, kord läheb paarilisele. Võidab rohkem ruute saanud laps.




7) LEIA SÕNAD! Üksi mängimiseks.
Jah, lase lastel tehete vastused üles leida sõnasegadikest.
Minu näide veidi munapühane. Soovitan sõnasegadike loomiseks sellist keskkonda: http://puzzlemaker.discoveryeducation.com/WordSearchSetupForm.asp 
Pealkrija panema ei pea, valige HTML, Text, lowe case text valikust keskmine (tekst), saate hästi kopeerida. Sõnad eraldage komade või tühikutega. Kakskümmend neli peab kirjutama kakskümmendneli.  Mõnusat pusimist!



8) JOONISTAME KORRUTAMIST
Lase lastel vastavalt päevakorral olevale teemale teha pilt (kontuurid) ja täita tehetega.




9) TÄPP, TÄPP, RUUT.
 Vahva võistlusmäng täringutega.Vaja kahte täringut, prinditud mängualust. Saab mängida paaris, kolmekesi, neljakesi. Igal mängijal on enda värvi pliiats. Esimene veeretab täringuid. Saadud silmade arvud korrutab (häälega, õige vastuse korral tohib endale kriipsu mängulauale märkida, vale puhul jääb vahele). Kui vastus on kuus, võib mängija märkida ühe kuuega paikneva külje.
! Mängualuse saavad lapsed teha ka ise ruudulisele paberile korrutustehete vastuseid suvalises järjekorras kirjutades (enne teevad aluse ja siis hakkavad mängima).
Kordamööda märgitakse enda valitud kohas mängualusel enda kriipse. Kui sa näed, et mõnes kohas on ruudul kolm külge märgitud (ei pea olema Sinu enda värviga) ja sa veeretad täringul tehte, mille vastus on vastav arv (näite puhul siis kuus), tõmba kindlasti see neljas külg kinni. 


See, kes saab ruudu "lukku" ehk viimase külje kinni tõmmata, värvib ruudu enda värviga. Võidab enim ruute saanud mängija.


Panen siia kõikide täringul olevate arvudega korrutamise aluse (arvud 1-6).
Peagi lisandumas iga arvu alused eraldi (neljaga korrutamine, viiega korrutamine jne).

                         

10) BINGO
Klassika. Kirjuta vastused kaartidele ise, lase lastel tahvlil olevate vastuste seast valida ja neil kirjutada või ütle tehtena ja nemad kirjutavad vastuse ruudustikku.
Seejärel hakkad ütlema tehteid. Vastuse tõmbab laps maha. Meie mängime nii, et kui ükskõik millise rea või diagonaali täis saad, võid BINGO! hõigata. Mäng jätkub. Vahel saab laps mitu bingot ühe alusega. 
Kui valisid aluse täitmiseks tehete vastuste kirjutamise, siis saavad lapsed tehteid lausa 2x  ühe mängu jooksul läbi teha. Võid alust täites lasta käetõstjatel ka õige vastus kõvasti üle klassi öelda, siis on tegu justkui eelkordamisega.
Ja ikka alus ka:


Kommentaare ei ole

Postita kommentaar

Otsing sellest blogist